Olsztynek- małe miasteczko, wiele atrakcji!

Olsztynek jest miastem położonym 28km od Olsztyna. Dzięki tak dobrej lokalizacji postanowiłyśmy się tam wybrać na jednodniową wycieczkę. Wiedziałyśmy na początku o tym mieście jedynie tyle, że znajduje się tam skansen i huta szkła.

Miesteczko jest bardzo małe. Niedaleko dworca znajduje się jego centrum. Znalazłyśmy tam niewielki rynek,  Ratusz, Zespół Szkół, a także bardzo ciekawy obraz na budynku.

Mapka Olsztynka dla Was

Kolejną- główną atrakcją- jest Skansen.
Muzeum Budownictwa Ludowego jest parkiem etnograficznym.  Od 1937 roku znajduję się na teranie Olsztynka. Bilet ulgowy kosztuje 7zł, na cały dzień pobytu.
          Skansen ma ogromną powierzchnie, na której mieszczą się:
  • różne drewniane chałupki z XVII/XVIII i XIX wieku, dokładniej są to reprodukcje budynków z tamtych czasów.

•   Dawna Szkoła

•  Wiatraki oraz młyny

•  Pięknie wystrojone wnętrza pokoi

• Zagrody dla zwierząt

• Rożne stodoły i budynki

•  Kościoły

Na koniec zostawiamy Wam jeszcze kilka zdjęć. Spędziłyśmy w Skansenie kilka dobrych godzin. Nie byłyśmy znudzone, wręcz zachwycone. Bardzo podobało nam się to miejsce, ciągle je wspominamy. W końcu trafiłyśmy do Muzeum, które naprawdę chce się zwiedzać. Świeże powietrze, ciekawe obiekty i tak minie cały dzień. Jeśli ktoś będzie w pobliżu, bardzo polecamy odwiedzić to miejsce z całą rodziną. Nie ma tu miejsca na nudę.

Warta odwiedzenia jest także huta szkła, gdzie można obserwować proces ręcznego wyrabiania szkła. Dla turystów szykowane są różnego rodzaju pokazy itp.
W sklepie obok można zakupić wytworzone tam przedmioty.

Serdecznie polecamy odwiedzenie również tego miejsca.
Same byłyśmy na takim pokazie, jednak przez spóźnienie nawet nie mamy z niego zdjęć.
A naprawdę jest tam co obserwować!