Kraków- królewskie miasto z bogatą historią.

Zeszłoroczne wakacje były dla nas bardzo intensywne. Miałyśmy zaplanowany każdy dzień, wszystko idealnie rozpisane, od środków transportu, po ceny biletów, miejsca, które koniecznie chciałyśmy odwiedzić.
                Jednym z takich miejsc był Karków. Miejscowość oddalona od Żywca mniej w więcej o 70km. Z racji, że tą część wakacji spędzałyśmy na Śląsku, zwiedzałyśmy wszystko gdzie udało nam się dojechać.

Z racji, że wiedziałyśmy wcześniej, kiedy i gdzie pojedziemy, mogłyśmy z wyprzedzeniem kupić bilety. Udało się nam kupić SUPER BILET na Przewozy Regionalne. Za połączenie z Katowic do Krakowa zapłaciłyśmy za dwie osoby ok. 10zł!

Zawsze, gdy wjeżdżamy w województwo małopolskie mamy idealną pogodę! O tym możecie przekonać się czytając nasze poprzednie posty czy to z Wadowic bądź Andrychowa. Tak było i tym razem, przygrzewało słońce, niebo było błękitne.

Nie byłybyśmy sobą gdybyśmy nie skorzystały z informacji turystycznej, która znajduje się opodal dworca PKP. Zaopatrzone w liczne mapki' ulotki, foldery rozpoczęłyśmy zdobywanie miasta.
                Zwiedzanie Krakowa rozpoczęłyśmy od Wzgórza Królewskiego, gdzie usytuowany jest Zamek Królewski i Katedra Wawelska.

W dni takie jak niedziela w okresie zimowym i poniedziałek w okresie letnim zwiedzanie części wystaw jest darmowe, wiec warto tak planować wyjazd, aby móc skorzystać z tej oferty, zawsze to jakaś oszczędność. Warto sobie wcześniej sprawdzić na stronie internetowej, co jest w ofercie dla zwiedzających.

Przechadzając się przez Zamek Królewski możemy obejrzeć reprezentacyjne Komnaty Królewskie, Skarbiec i Zbrojownie. Po wyjściu z Zamku udałyśmy się do Katedry gdzie mogłyśmy podziwiać jej wnętrza, odwiedzić Groby Królewskie. Pokonałyśmy kilkanaście i wdrapałyśmy się pod Dzwon Zygmunta!

Postanowiłyśmy wejść również do Smoczej Jamy, gdzie krętymi schodami weszłyśmy do jaskini, przez którą przeszłyśmy a wyjście z niej znajdowało się u podnóży wielkiego Smoka Wawelskiego.

Spod Zamku udałyśmy się na rynek główny, po drodze mijałyśmy piękne kamieniczki, zadbane i odnowione.

Tak prezentują się "cegiełki wawelskie" na murze wzdłuż drogi do Bramy Herbowej.

Bardzo chciałyśmy zwiedzić też Podziemia Rynku. Ze względu na ograniczoną ilość biletów trzeba najpierwsze dokonać rezerwacji przez Internet. Najbliższe wolne terminy były odległe, nie udało się nam dopasować do naszego terminarza... nie tym to następnym razem ;)

Po wejściu na rynek pierwsze co nam się rzuciło w oczy to oczywiście potężny Kościół Mariacki. Najpierw postanowiłyśmy przejść się pod sukiennice i tam przyjrzeć się wszystkim wystawionym straganom i przedmiotom na nich się znajdującym.

Kolejnym punktem był spacer pod pomnikiem Adama Mickiewicza, który jak zawsze był cały otoczony ludźmi.

Naszą uwagę najbardziej przykuł oczywiście wcześniej wspomniany Kościół Mariacki. Jest jednym z najbardziej znanych Zabytów Krakowa i Polski. Wnętrze Kościoła zdobi dzieło ja Matejki. Cała budowla jest niesamowita!

Na całym ryku jest zawsze mnóstwo ludzi, bardzo to utrudnia spokojne zwiedzanie, Karków jest bardzo popularny, wycieczki przyjeżdżają z różnych krajów. Jednak mimo to udało nam się znaleźć miejsce na chwile odpoczynku przy pięknej fontannie.

Jeśli chodzi o ilość krakowskich gołębi na rynku, chyba nie musimy tego komentować. Również taka sama ilość jest chętnych by je dokarmiać wiec równowaga jest zachowana. Są również dorożki!

Po chwili odpoczynku udałyśmy się w dalsza drogę w kierunku Bramy Floriańskiej. Że względu na galerie obrazów, która się pod nią znajdują przystanęłyśmy tam na chwile by podziwiać sztukę ;)

Ostatnim punktem zwiedzania był Barbakan.

Czas minął nam bardzo szybko, nawet nie zdążyłyśmy się tym całym klimatem nacieszyć a już musiałyśmy wracać...

Śmiało możemy przyznać, że Kraków jest miejscem, do którego chętnie jeszcze raz powrócimy, i odkryjemy kolejne ciekawe miejsca i atrakcje turystyczne. Kochamy Małopolskę!